środa, 17 września 2014

Jak urządzić mieszkanie w stylu boho?

Zachwycają mnie wnętrza w stylu boho. Są idealnym rozwiązaniem dla niepokornych duchów. I przy okazji stylowym miejscem do wypoczynku czy pogaduszek ze znajomymi przy aromatycznej herbacie. W stylu boho królują etniczne wzory, roślinno-zwierzęce ornamenty, kolory orientu, różnobarwne tkaniny i starocie. Jeśli więc chcecie urządzić mieszkanie niczym bohema, spacery po pchlich targach są jak najbardziej zalecane ;)





Lubię, gdy pokój jest biały i przełamany dodatkami w stylu hippie, natomiast gdy wszystko jest pstrokate i kolorowe pojawia się poczucie przytłoczenia i bałaganu (a za tym nie przepadam). Można więc powiedzieć, że jestem miłośniczką bardziej stonowanej - ale nie nudnej - wersji boho.


Jak urządzić mieszkanie/pokój w stylu boho?


1. Mebli warto szukać w komisach, targach staroci albo w ogłoszeniach internetowych. Może ktoś chce się pozbyć stylowej komody i odsprzeda Ci ją za niewielkie pieniądze? Rozwiązaniem jest również postarzenie własnych mebli. O tym, jak to zrobić krok po kroku możecie przeczytać tutaj.



2. Polecam też szperanie po lumpeksach, gdzie można znaleźć tanie tkaniny, poszewki i pledy. Z wyszukanych w SH handach materiałów warto uszyć stylowe pufy, kapy na łóżko czy kanapę, albo zasłony.



3. Przeszukajcie piwnice i strychy - możliwe że znajdziecie stare, niepotrzebne już nikomu kosze, skrzynie albo walizki. 





4. Boho lubi się z zielenią - warto więc postawić w pokoju roślinkę. W większych pomieszczeniach może być to palma, w mniejszych sprawdzą się kaktusy i paprocie. 




5. Dywan (nie tylko na podłodze) dodaje przytulności - świetnie sprawdzają się te tureckie, które można kupić niemalże na każdym targu w mniejszych miasteczkach. Z pomocą przychodzi również IKEA, w której można znaleźć kilka dywanów w stylu hippie.




6. Klimat tworzą lampiony, klatki i dodatki w indiańskim stylu (np. łapacze snów - jak je zrobić? zobaczcie!)



7. Dekoracje na ścianach - a więc wszelkiego rodzaju maty, makatki, ramki z rysunkami i lustra. Ściany w mieszkaniu boho nie mogą świecić pustką.


Poniżej znajdziecie więcej zdjęć wnętrz, które zachwyciły mnie tym stylem :)











































 źródło wszystkich zdjęć: pinterest.com

A jakie jest Wasze zdanie na temat stylu boho we wnętrzach?

12 komentarzy:

  1. kocham kocham kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz, a ja myślałem, że lubię tylko minimalizm. Tylko Ance tego nie pokazuj, Micra tego nie zniesie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. najbardziej lubie azteckie wzory i polaczenie amarantu i turkusu

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam styl boho! Nawet nie wiesz jak miło przeglądało mi się te inspiracje :)
    Love Life Every Day
    everydaybeauty instagram

    OdpowiedzUsuń
  5. oj... ja i moje uczulenie na kurz dusimy się od samego parzenia na te zdjęcia. :-)
    tak sobie myślę, że ten styl wygląda efektownie wyłącznie w dużych i wysokich pomieszczeniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w niskich może się sprawdzić. Przestrzeni i oddechu dodaje biały sufit, nawet jeśli ściany są ciemniejsze.

      Usuń
    2. Ba, może się nawet sprawdzić na poddaszach i przy skosach :)

      Usuń
  6. Chciałabym kiedyś pojechać do Meksyku i tam mogłabym mieszkać w takim mieszkaniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie mam jeszcze określonego stylu jeśli chodzi o mieszkanie, bo nie miałam okazji meblować, ale takie wnętrza bardzo mi się podobają! ;) Poza tym sprawiają wrażenie przytulnych a to właśnie we wnętrzach lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany, super! Chętnie zobaczyłabym zbliżenie na okno, bo ciekawi mnie w jaki sposób się je dekoruje.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś! Byłoby wspaniale, gdybyś zostawił po sobie jakiś ślad. Konstruktywna krytyka jak najbardziej pożądana. Spamy odsyłam pocztą do ich autorów. Uwierz, że odnajdę Cię bez wrzucania linków do Twojego bloga pod każdym moim postem.